اولاند و مركل در تلاش برای فراهم كردن مقدمات نشست بروكسل
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، مركل درحالی برای انجام دیداری دوجانبه از الیزه دیدن كرد كه اولاند نیز 15 ماه مه میلادی بلافاصله پس از در اختیارگرفتن سكان قوه مجریه كشور، سفری رسمی به آلمان ترتیب داد تا صدراعظم را از نزدیك در جریان طرح رشد اقتصادی مورد نظر خود قرار دهد.

این دیدار درحالی میان سران دو كشور فرانسه و آلمان دركاخ ریاست جمهوری فرانسه صورت می گیرد كه اولاند در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی خود وعده كرده است كه طرح ثبات و انضباط بودجه ای مصوب اروپایی را به مذاكره مجدد بگذارد چیزی كه مركل بر این امر اعتقاد چندانی ندارد.

اولاند می گوید: درطرح ثبات بودجه ای مصوب كشورها رشد اقتصادی مناسبی لحاظ نشده و می بایست برای امكان اجرای طرح های اجتماعی و اقتصادی مورد نظر دولت ها و كاستن از فشارهای وارده به اقشار كم درآمد جامعه، رشد اقتصادی موزونی نیز دركنار طرح های ریاضتی مصوب كشورها به اجرا درآید.

برخی از صاحب نظران اقتصادی نیز معتقدند در طرح های بودجه ای مصوب اروپایی بیشتر از همه كشورها ، شرایط اقصادی آلمان مورد نظر بوده و اجرای طرح های یاد شده بیشتر متضمن منافع و رشد اقتصادی آلمان است.

به گزارش منابع فرانسوی ، اولاند در جریان استقبال از مركل درالیزه گفت: ' ما هر دو در تلاش برای تعمیق پایه های اقتصادی ، پولی و همچنین آینده سیاسی اتحادیه اروپایی ، برای امكان دستیابی به پیوستگی و همیاری مورد نیاز میان اعضا هستیم'.

این درحالی است كه برخی از كارشناسان معتقدند كه آنها همچنان آنچنان كه باید برسر موضوع رشد اقتصادی و نظام بودجه ای مصوب، به تفاهم و دیدگاه مشتركی دست نیافته اند و برخی ناهمسویی ها همچنان در این موضوع میان آنان محسوس است.

صدر اعظم آلمان نیز گفت: ' به همان میزان كه به هم پیوستگی و همسویی ضروری است به همان اندازه نیزهمیاری و تعاون میان اعضا مورد نیاز است' .

وی همچنین شرایط و اوضاع حاكم برا تحادیه اروپایی را یاد آور شد و افزود: شرایط حاكم بر اتحادیه ' جدی ' است و می بایست اعضای آن همسویی بیشتری را با یكدیگر برای امكان برون رفت از شرایط جاری داشته باشند.

این دیدار درشرایطی میان سران دو كشور آلمان و فرانسه صورت گرفت كه قرار است نشست دو روزه سران كشورها از عصر امروز پنج شنبه نیز در بروكسل آغاز شود.

اولاند به رغم برخی از ناهمسویی های موجود همچنان امیدواراست بتواند به تفاهمی در این نشست دو روزه میان سران اروپایی در زمینه طرح رشد اقتصادی مورد نظر خود دست یابد.

آلمان همچنان معتقد است كه ضروری است علاوه براجرای طرح های انضباط مالی ، طرح های ' اضطرای ' نیز برای امكان پایان دادن به بحران بانكی در برخی از كشورها ازجمله اسپانیا به مورد اجرا درآید.

اروپام **1495





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: